Syskonvagnens vara eller icke vara

Ja vad säger ni?? Behöver jag syskonvagn?? Isabell kommer att vara 2år och 9mån när bebis kommer.. Hur ser behovet ut?? En ståbräda till Emmaljungan är ett måste. Men finns behovet att kunna sitta och ligga för Isabell??

Vilken vagn är bäst?? Smidigast?? Lätt manövrerad??

När jag letar så faller hela tiden rösten på Baby Jogger City mini dubble GT..
Men hur bra är den egentligen?? Har vi behov av det??

Så såg jag detta på lekmer.se!!!!

Den är till och med billigare än de som finns på blocket.. Är det nu jag ska slå till.. Ni som har den hur gjorde ni med ligginsatsen till bebisen??

Det är egentligen denna som jag helst vill ha pga hjulen och handtaget. Men som ni ser.. Ett helt annat pris.


Men som sagt, alla tips, råd och funderingar är välkomna!!!!

Erika
2014-01-25 @ 12:02:13
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Vi har ju en Baby Jogger City mini GT, alltså den med enkelt hjul fram. Så du kan få min recension av den :P Suffletten älskar jag, barnen med (Nathalie mest), det blir väldigt mysigt då man har hela nerdragen och även väldigt mörkt och vindstilla. På liggdelen är det inte lika bra sufflett men den dög. På sommaren älskar jag vagnen men på vintern gillar jag den inte så värst mycket, inte med vinteråkpåse i. Det går inte att fästa åkpåsen över ryggstödet och det gör att åkpåsen åker ner varje gång jag ska sätta i barnen sen så har vi visserligen inte åkpåsar som hör till vagnen vilket jag inte vet om det finns heller. Selen blir lite korta tillsammans med åkpåsen och det kan vara lite knepigt att få på selen ibland. Hävkraften (kallas det så?) är inte så bra, man måste sätta foten på vagnen för att komma upp för trottoarkanterna, Danne som är lite starkare klarar att komma upp utan att göra så, men inte jag. I dörröppningar är det precis så du kommer in, det gäller alltså att du kör rakt fram för att komma in annars kör du in i kanten men så är det nog med de allra flesta. Den är smidig att svänga med och svängradien är bra. Även fast vi har en enkelvagn så väljer vi alltid att lägga Nathalie i denna de gånger då hon vägrar somna, den är perfekt när det kommer till det, just tack vare suffletten. Jag älskar ihopfällningen, det är galet lätt och den tar väldigt liten plats i bilen för att vara en syskonvagn. Så ja, det är både positiva och negativa grejer med vagnen men det är nog ändå den vagn jag är mest nöjd med, efter nitron då. Kan även tillägga att jag ångrar att jag inte köpte denna som enkelvagn istället för Britaxen som vi köpte för den var sämst!

Vi funderar på att sälja våran snart, vi tänkte typ sälja den till sommaren tror jag, det är ju rätt smidigt att ha på vintern eftersom ståbräda kan vara lite knepigt att ta sig fram med i snön. Vi har inte köpt ståbräda ännu men vi ska väl göra det och sen se hur det går, går det bra så gör vi oss av med syskonvagnen. Hoppas du blev lite klokare.

Svar: Tack så mycket för din kommentar.. Detta med vagnar är inte lätt.. Jag känner att Isabell är precis i gränszonen på att klara sig utan vagn lagom till sommaren men vi vet ju inte.. Men det lutar åt Joggern iaf om det blir en vagn.. =)
Lina Maxedius

Erika
2014-01-26 @ 21:53:22
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Ja jag sitter och velar lite över om vi ska sälja våran snart, fast jag tror vi väntar tills efter snön försvinner och då säljer vi den. Känns knepigt med ståbräda i snön men sen tror jag att Milliam hellre åker ståbräda än vagn. Jag tror ni blir nöjd med Joggern, jag tror ni tjänar på att ta den med enkelt hjul fram, tror den med dubbla fram är mycket sämre tyvärr :/

Svar: Ja det är inte lätt det där.. Och beroende på vem man pratar med så får man olika svar.. haha.. Jag är också mer intresserad av den med enkelhjul då den är lite mer Offroadig.. =)
Lina Maxedius




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Maxedius

Din guide i min vardag!!!

RSS 2.0