En sked hit och dit..

Ja då var dagens första pencillinkur nere.. PHU!! Det gick mer eller mindre helt smärtfritt..
 
Doktorn varnade för att blanda ner medicinen med något eftersom det har sådan skarp smak. Hon rekommenderade istället att vi skulle ge massa gott efteråt.. Hellre godis tre gånger per dag än ingen medicin alls. Jaha men det hjälpte ju inte direkt.. Isabell tackade hellre nej till godiset än att ta medicinen..
 
Så idag tog jag till ett annat knep.. Två teskedar, chokladsås och glass hade jag till min hjälp.. Jag gömde inte medicinen men jag hällde den på chokladsåsen och glassen så att det smakade lite bättre. Isabell hade full koll på vad hon fick och jag kan säga att hon var stolt efteråt att hon fått i sig medicinen.. Hon blev så glad att hon ringde till pappa direkt och berättade att hon ätit "apencin".. 
 
Vi får la se hur "lätt" middagskuren går eller om det endast var lyckoträff nu.. =)
Hon har iaf fått i sig en hel dos en gång iaf. ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Maxedius

Din guide i min vardag!!!

RSS 2.0