2..3..4..5..6..7..8..9..10..

Och nu 1.. Sedan jag tog min lärarexamen har jag jobbat i klasserna 2-10.. Så nu till hösten blir det dags att fullända grundskolan genom att få en 1:a.. Jag ska få en helt egen klass. Pirr i magen.. Och en etta dessutom.. Det är med blandad förtjusning.. Idag var första gången jag träffade mina blivande elever.. Kan säga att det verkligen skiljer sig mot mina nuvarande elever.. Snacka om att hoppa i åldrar och självständighet.. haha
 
Efter att ettorna åkt hem och jag återgick till mina äldre elever slog verkligheten till och jag insåg att jag inte kommer att jobba med dem nästa år.. Det var faktiskt lite sorgligt i hjärtat.. Jag trivs så bra med mina underbara elever.. De ger mig så mycket i min vardag. Jag hoppas att jag även ger dem något.. Men det tror jag nog.. =)
 
Att 10:orna slutar är ju naturligt men de övriga klasserna finns ju kvar och det kommer kännas konstigt att inte ha dem som elever. 
 
Men när jag tänker på hösten ska det bli roligt att få jobba med lite barnvänlig pedagogik igen.. Nu ska vi skoja och leka in kunskapen igen.. Me like!! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Maxedius

Din guide i min vardag!!!

RSS 2.0