Utan förvarning

Igår nattade jag Isabell som vanligt och hon somnade snabbt i sin säng.. Precis som vanligt.. Men vid halv niotiden var det slut på det "vanliga".. Jag hör att hon vaknar och jämrar sig.. Går upp till henne och ger henne nappen och hon somnar om igen.. Men jag hinner bara ner så hör jag hur hon börjar storgråta.. Upp igen.. Jag tar upp henne i famnen och upptäcker att hon är helt dyngsur av spya.. Stackars liten!!! Bara att skölja rent och byta kläder på både henne, mig och sängen..

Jag lägger henne ner igen och hon lägger sig till rätta för att somna om.. Men efter bara nån minut var det dags för en ny omgång.. Samma sak igen.. Nya kläder på henne, mig och sängen...

Tänkte att hon får sitta upp med mig en stund i soffan och samla sig lite.. Hon är så trött stackarn men kommer inte till ro... Efter ytterligare en stund kommer nästa överraskning.. Denna gång var det över hela mig, sig själv och SOFFAN!! Stackars skrutt.. Jaja inget mer att göra än att byta för en tredje gång..

Jag provade sen lägga henne i sin säng igen och där somnade hon gott och sov sen hela natten.. Kvart i åtta vaknade en frisk men kinkig tjej.. Det kommer nog bli en lång dag innan Daniel kommer hem.. Alltid lättare när man är två..

Men nu har vi lärt oss detta. Eller iaf jag eftersom Daniel inte var hemma igår.. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Maxedius

Din guide i min vardag!!!

RSS 2.0